پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251076
مقاومت و پايداري تحسين‌برانگيز مردم ايران توانسته بيني آمريکا را به خاک بمالد
تاریخ انتشار : 1400/08/13 17:19:43
نمایش : 1073
امام‌جمعه شهر فارسان گفت: مقاومت و پايداري تحسين‌برانگيز مردم ايران در مقابله و مبارزه با استکبار توانسته بيني آمريکا و اذنابش را به خاک بمالد و هيمنه پوشالي‌اش را از بين ببرد و در اين مسير بيش از چهل سال ثابت‌قدم بماند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور به‌عنوان سخنران اجتماع 13 آبان در جمع دانش آموزان، مردم و مسئولين اين شهر گفت: بعض حوادثِ تاريخ‏ساز در مقاطع خاص پيام‌هاي روشن و ماندگاري را به همراه دارند مثل سه حادثه مهمي که در يک روز اما در سال‌هاي مختلف اتفاق افتاده‌اند؛ تبعيد امام خمينى به ترکيه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‏آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخير سفارت آمريکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، هر سه اتفاق در شکل‌دهي انقلاب و پيروزي آن نقش ويژه داشتند.

وي تصريح کرد: در هر سه واقعه آنچه به‌وضوح ديده مي‌شود و قابل‌تقدير است، مقاومت و پايداري تحسين‌برانگيز مردم ايران در مقابله و مبارزه با استکبار بوده که توانسته بيني آمريکا و اذنابش را به خاک بمالد و هيمنه پوشالي‌اش را از بين ببرد و در اين مسير بيش از چهل سال ثابت‌قدم بماند و يک کلمه از آرمان‌هايش کوتاه نيايد و بيشتر مردم جهان را با خود همراه کند و به اين باور برساند که آمريکا دشمن جامعه بشري و دشمن صلح و امنيت جهاني و شيطان بزرگ است و همان شعاري را که در اول نهضت الهي‌اش سر مي‌داد محکم‌تر و قاطع‌تر از گذشته سر دهد و همه با او هم‌صدا شوند و بگويند: مرگ بر استکبار و مرگ بر آمريکا.

حجت‌الاسلام ملک پور بيان داشت: روز ۱۳ آبان روز ملي مبارزه با استکبار ناميده شد. ۱۳ آبان و تسخير لانه جاسوسي چهره خط سازش و جريان‌هاي ليبرال را که تلاش مي‌کردند تا شايد بشود با آمريکا سازش کرد را براي هميشه مفتضح و بي‌آبرو کرد و امروز اگر کسي حرف از سازش و مذاکره و امثال ذالک بزند در همان مسير حرکت کرده است.

وي افزود: روز تسخير لانه جاسوسي و فروريختن هيبت ظاهري استکبار که امام (ره) آن را انقلاب دوم خواند به مستضعفين عالم جرأت داد که آن‌ها هم عليه آمريکا اقدام داشته باشند. لازم است در اينجا باز اين تذکري که رهبر معظم انقلاب دادند را تکرار کنم که بايد به اسناد لانه جاسوسي توجه ويژه کرد.

وي اظهار داشت: اين کتاب‌ها حدود هفتاد جلد است؛ چرا هيچ نشاني از مضامين برگزيده‌ي اين کتاب‌ها در مجموعه‌ي مدارس ما، دبيرستان‌هاي ما، دانشگاه‌هاي ما نيست؟ چرا؟ اين‌يکي از اعتراض‌هاي ما هم هست. چرا اين‌ها را داخل کتاب‌هاي درسي قرار نمي‌دهيد؟ چرا نمي‌گذاريد نسل جوان ما، نسل جديد ما بفهمد و بداند که آمريکا با اينجا چه کرده است و چه توطئه‌هايي زير سر داشته؟ براي جلوگيري از تحريف و انحراف متوليان امر اقدام مقتضي را داشته باشند.

ببينيد عزيزان با دقت در آيات قرآن كه مشتمل بر لفظ استكبار است دو مفهوم از استكبار برداشت مى‌شود:

1- برداشت اول ناظر بر فرد است. مستكبر كافرى است كه در برابر دعوت الهى سر به تسليم فرو ننهاده است.

2- برداشت دوم از لفظ استكبار ناظر بر اجتماع است. آياتى از قرآن، مستكبران را كفارى معرفى مى‌كند كه داراى موقعيت‌هاى اقتصادى، نظامى و سياسى در جامعه هستند وعده‌اي را تحت سلطه‌ى خود در مى‌آورند.

قرآن كريم به نمونه‌هاي متعددى از رويارويى و تلاش مستكبرين براى مبارزه با حاكميت دينى اشاره مي‌کند و مؤمنين را نسبت به اين واقعيت هشدار مى‌دهد.

انتهاي پيام/590پ

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html